A mi esetünkben a „ppm” azt jelenti, hogy ha egymillió alkatrészt legyártunk (és ez nem ritka), hogy abból hány darab lesz hibás, vagyis a selejt.
Ez egy olyan minőségi mutató amivel az első Knorr-Bremse beszállítói napon szembesültünk, még 1999-ben. Pontosabban már akkor is tudtuk, hogy létezik ez a mértékegység, de ennek a valóságtartalmát akkor értettük meg igazán, amikor kiderült, hogy az a ppm szám bizony nem a legnagyobbnak, hanem a legkisebbnek kell lennie. Ne feledjük, hogy ez a fajta mérés nem volt „divatban” abban az időben és mentségünkre szolgáljon az is, hogy a Knorr -Bremsénél látták bennünk a fejlődés lehetőségét, az akarást és a tehetséget arra, hogy „A” kategóriás beszállítók legyünk, ahogy ez három év múlva meg is történt.
A történetet azonban azóta sem feledjük, mert egy újabb lépcsőn léptünk feljebb amikor megértettük, hogy a minőségi termelésnek milyen mutatói vannak a világszínvonalú gyártásban. Ma már persze ppm=0 pontosan tudjuk.